Wie ben ik?

Check hier of je deel wilt uitmaken van de Cultural Creative Community van Nederland.

Er volgen nu een aantal statements. Deze statements zijn opgesteld door MarketResponse, een onderzoeksbureau dat consumentenprofielen onderzoekt. Wil je in bijgaande tabel aangeven wat je mening is over deze statements?

Je kunt een cijfer zetten dat correspondeert met je antwoord:

volledig mee eens (5) beetje mee eens (4) neutraal (3) beetje mee oneens (2)
volledig mee oneens (1)

1. Ik besteed veel aandacht aan mijn privé relaties
2. Ik besteed veel tijd aan andere mensen om ze verder te helpen
3. Ik doe vrijwilligerswerk
4. Ik maak me zorgen over huiselijk geweld
5. Ik vind dat er meer vrouwen topposities moeten bekleden
6. Ik maak me zorgen over het gedrag van grote bedrijven
7. Ik heb een hekel aan de nadruk die tegenwoordig wordt gelegd op succes
8. Onze politiek moet meer besteden aan onderwijs en herstel van
leefgemeenschappen
9. Ik wil graag meewerken aan een nieuwe en betere manier van leven
10. Het spreekt mij aan exotische culturen, plaatsen en gebruiken te leren kennen
11. Ik vind mijn eigen spirituele ontwikkeling belangrijk

Market Response heeft op basis van deze en nog meer statements een profiel samengesteld van 'de Cultural Creative', een term die door Paul Ray , hoogleraar en sociaal onderzoeker in de VS, is uitgevonden.

De term duidt op de -groeiende- groep mensen in de VS, maar ook in Nederland, die een nieuwe cultuur aan het scheppen zijn met elkaar. Een cultuur die een brede, wereldwijde scope heeft, kwaliteit en comfort belangrijk vindt, die echter niet ten koste mag gaan van andere mensen of van de natuur.

Ben jij er daar ook één van?

Laat eens van je horen!